15 juni 2009

De Trekzak

Enkele weken geleden heb ik een diatonische trekzak gekocht. Het is een Castagnari Studio .

Het is ontzettend leuk om dit instrument te leren bespelen. Omdat ik tot nu toe alleen maar saxofoon heb gespeeld, kom ik er achter hoe lastig het is om de links/rechts co-ordinatie onder de knie te krijgen. In het begin denk je dat het je nooit gaat lukken, maar dat valt dus mee. Inmiddels heb ik ook les, wekelijks, en na de les ben ik dan ook weer heel erg aan het oefenen om alle nieuwe dingen on de knie te krijgen.

Je zult je afvragen hoe ik er toe gekomen ben om een trekzak te willen leren bespelen. Wel, tijdens mijn cursus Argentijnse Tangomuziek in Neufchateau, afgelopen zomer, ben ik er mee in aanraking gekomen en was gelijk verkocht. Op een gegeven moment kwamen we instrumentalisten tekort in de groep en hebben ze iemand er bij gevraagd, om de trekzak te bespelen i.p.v. een bandoneon of accordeon. Deze jongen was erg goed op zijn instrument. Ook zijn docent heeft op haar trekzak, samen met onze docenten, een concertje gegeven.Wel te verstaan wat tango's. Ik vond het fantastisch. 's Avonds werd er na afloop nog flink wat muziek gemaakt en gedanst en ook daar werd de trekzak bij gebruikt.

Een hele leuke site om meer over de trekzak te weten te komen is: Alles over de trekzak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten