16 januari 2011

Derde repetitie met het SPON orkest

Omdat ik de 2e keer niet naar de repetitie kon, heeft er voor mij veel tijd tussen gezeten voordat ik weer een repetitie met het SPON orkest had.
maar afgelopen zaterdag was het weer zover. We mochten weer.! Ik had er erg veel zin in en ook behoorlijk wat gestudeerd op de stukken. Ik was reuze benieuwd hoe ik het het van af zou brengen.

We gingen al vroeg op pad, want is is fijn als je je rustig in de zaal kunt installeren. Helaas wel weer in de nieuwe zaal van Custwijck, die toch wel erg krap is. Maar ja, het is niet anders.
Voordat we met de repetitie begonnen kon ik het niet laten om mijn complimenten aan de dirigent te maken over het gekozen programma.
Erg mooie, maar ook leuke muziek, met de nodige diepgang en hier en daar ook een behoorlijk moeilijkheidsgraad.
Al met al lukte me het behoorlijk alles goed mee te spelen, behalve 'n gedeelte uit de Wald Sinfonie. Daar bakte ik werkelijk niets van. Echter, dat was niet zo gek, ik had het in tweeën ingestudeerd in een rustig tempo en dat liep uitstekend. Maar met alles wat daar aan andere instrumenten bijkwam en wat die daar moesten spelen, werd ik volledig op het verkeerde been gezet. Dus dat heeft wat extra aandacht nodig.
Uiteraard blijven studeren van alle stukken en uiteindelijk zal het allemaal goed komen.
Meer informatie over de repetitie kun je op de blog van de dirigent lezen  http://vangroningenschinkel.nl/wordpress/
De dag zelf heb ik als zeer positief ervaren en er heerlijk muziek kunnen maken.Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten