15 juni 2009

Een saxofoondag!

Een echte saxofoondag:
's Ochtends repetitie met het Ottomani kwartet. We zijn druk bezig om een beetje repertoire op te bouwen. Het is hard werken, want niet alle stukken staan zomaar ineens onder elkaar.
Daar komt bij dat we de laatste tijd nogal eens met z'n drietjes waren, wat op zich heel goed werkt, maar uiteindelijk moeten we natuurlijk er alle vier zijn om de stukken goed af te kunnen werken.
's Middags ben ik naar Paradox geweest. Daar speelde het Rotterdams Saxofoonkwartet. Ik heb er erg van genoten. Vorig jaar heb ik ze ook gezien en dat was toen ook erg goed bevallen. Ze speelden deze keer andere stukken dan toen. Nieuw voor mij was Quatuor en forme rapsodique libre, van Joseph Jongen.
Ze voerden het pas voor de tweede keer uit en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Een fantastisch mooi stuk, beslist niet makkelijk, maar erg goed gedaan.
Ook Drei Bagatellen van Gyorgy Ligeti en Quartet no.1 van Bob Mintzer waren nieuw voor mij.
Ik heb erg genoten van hun spel en het stimuleert altijd weer. Na de uitvoering nog even met de baritonsaxofonist gesproken. Ik vond dat hij zo'n mooie toon had en het leek alsof hij met zoveel gemak speelde, daar wilde ik het mijne van weten. Normaal interesseert me het niet zo waar iemand op speelt, maar in dit geval was ik erg onder de indruk. Een warme ronde toon, vol van klank en zo mooi aanspeelbaar. Wat een sax, en wat een goede speler: Roeland Kapaan.
Het bleek een Mark VI te zijn, tja, daar kan ik niet tegen op.
's Avonds weer een repetitie, met Tango & Zo. Ook hard aan het werk. In April hoogstwaarschijnlijk twee optredens. Een tijdens een veerstigste verjaardag feest en mogelijk een optreden in de Hasseltse Kapel. Hetty is druk bezig optredens binnen te halen.
Ons programma begint al aardig vorm te krijgen. Alleen nog de puntjes op de i.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten