15 juni 2009

Transcripties

Afgelopen maanden ben ik nogal intensief bezig geweest met muziek uit te zoeken voor Tango & Zo.
Niet alleen tango's, maar ook voor & Zo, dus het lichtere genre.
Zoals ik al eerder schreef heeft Werner Thomas-Mifune veel tangos gearrangeerd voor strijkkwartet,
maar inmiddels heb ik ontdekt dat hij ook andere genres ook heeft bewerkt, zoals b.v. ragtimes.
Deze strijkkwartetmuziek is uitermate geschikt om te transponeren voor saxofoonkwartet en dat heb ik gedaan met het muziek programma Sibelius.
Hiervoor gebruik ik de orginele partituur van het strijkkwartet en scan dit met het programma Photoscore. Nadat de eventuele fouten eruit zijn gehaald open ik het in Sibelius. Ook dan moeten er vaak nog wat correcties in aan gebracht worden. Als dat eenmaal is gebeurd is het een kwestie van een paar handelingen en is het getransponeerd voor saxofoonkwartet.
Hier een paar resultaten van mijn werk.
Tango Entra Nomas J. Rezzano. mid
La Calesita M. Mores. mid
El Choclo A. Villaldo. mid
Wedding for the painted doll N.H. Brown. mid
Funny Bunny Hug W.R. Walker. mid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten