19 januari 2010

Repetitiedag in Boekelo

Het is wat!
Als je zo'n passie hebt voor muziek maken, dat je er dan vijf uur voor in de auto moet zitten!!
Vandaag op en neer naar Boekelo om daar met het bariton saxofoonkwartet Quattro Regioni te repeteren.
Het is maar goed dat ik niet meer hoef te werken voor de kost, want wat ik nu aan het doen ben lijkt soms zwaarder dan een baan. Maar........het is wel veeeeeel leuker!!!
De saxofoondocent van Dick, ook baritonsaxofonist, heeft ons 2 uurtjes bij gestaan en geholpen met het kwartetspel. Dat scheelt wel heel erg veel en een stuk gaat gelijk beter klinken als de puntjes op de "ie" worden gezet.
We hebben Sarabande van Handel, Morning Wind van Peer Gynt en Bohemian Rhapsody van Queen flink aangepakt.
Bij vier baritons is het belangrijk dat het transparant blijft en er voor zorgen dat het niet als een zware massa gaat klinken. We leren nog steeds bij!!!
Op de terugweg merkte ik pas hoe moe ik was, want het leek haast wel of ik slechtziend was.
Gauw de lenzen uitgedaan en de bril op en gelukkig werd het weer wat helderder voor mijn ogen en ben ik heelhuids thuisgekomen.
Het was een heerlijke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten