15 juni 2009

Bladmuziek

Natuurlijk kun je als saxofoonkwartet naar de winkel of bibliotheek gaan en daar bladmuziek aanschaffen voor je repertoire. Je komt dan natuurlijk wel de stukken tegen die de meeste andere kwartetten ook spelen.Om je een beetje te onderscheiden van andere kwartetten is het natuurlijk veel leuker een repertoire op te bouwen wat doorgaands niet zo bekend is.
Zo hebben wij , Tango & Zo, zeer veel tango's in ons repertoire. Natuurlijk denk je dan in de eerste plaats aan de Argentijnse tango's van Astor Piazzolla, maar ook die kom je bij andere kwartetten tegen.
Om toch ook onbekende tango's te gaan spelen ben ik op zoek gegaan in bibliotheken naar tango's gespeeld door andere bezettingen en die heb ik dan weer getransponeerd voor ons saxofoonkwartet.
En.....het geeft ons veel speelplezier en ook telkens weer een uitdaging.
De "Zo" staat voor andere muziek en dat zijn altijd bewerkingen van meestal strijkkwartetten en dan voornamelijk het lichtere genre.
We hebben nu net wat dansen, b.v. de Charleston, in ons repertoire opgenomen.
Neem eens een kijkje op onze homepage Tango & Zo.

Je mag me uiteraard altijd vragen naar bladmuziek. In de loop der jaren heb ik inmiddels behoorlijk wat verzameld en ik ben wel bereid om te ruilen of eventueel tegen betaling wat te verkopen.

Het saxofoonkwartet Ottomani speelt weer andere muziek. Ook wel tango's van Astor Piazzolla, maar ook eigen bewerkingen van de klassieke meesters. Deze werken komen van de hand van onze sopraansaxofonist Ellis Hendriksen, die er zijn hobby van heeft gemaakt. Zo gauw als de website klaar is zal ik ook hiervan een link maken zodat je daar kunt zien wat hij zoal bewerkt heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten